CestopédiaLetecká doprava

Wizz Air: Online check-in (návod)

Maďarská low cost letecká spoločnosť Wizz Air umožňuje Slovákom lietať z Košíc a Bratislavy do viacerých destinácií v Európe vrátane Londýna, poľskej Varšavy alebo bulharskej Sofie. Pred letom treba vykonať online registráciu, ktorej priebeh vám prinášame krok po kroku.

Ak ste si pri rezervácii priplatili za konkrétne sedadlo, online registrácia na let maďarského prepravcu Wizz Air začína 30 dní a končí najneskôr 3 hodiny pred plánovaným odletom lietadla. Ak ste si miesto pri rezervácii nezaplatili, na svoj let sa môžete zaregistrovať až 48 hodín pred odletom. Výhoda dlhšieho časového intervalu na online check-in je skutočnosť, že pri výletoch dlhších ako 2 dni sa tak môžete z pohodlia domova zaregistrovať na oba lety (tam aj späť). Na príklade nášho nedávneho spiatočného letu z Varšavy do Bratislavy vám ukážeme, ako online check-in v spoločnosti Wizz Air prebieha. Stránku sme mali v slovenčine.

V hlavnom hornom menu na stránke Wizzair.com kliknite na REGISTRÁCIA A REZERVÁCIE. Aby ste svoju rezerváciu vyhľadali, zadajte požadované údaje do políčok Potvrdzovací kód (šesťmiestny kód vašej rezervácie) a Prezvisko cestujúceho a kliknite na Prihlásiť sa.

Na nasledujúcej obrazovka sa vám zobrazia všetky podrobnosti o vašom lete. Ak sa chcete zaregistrovať, kliknite na tlačidlo REGISTRÁCIA. Zobrazia sa vám dve nové modálne okná: v tom prvom potvrdíte svoj súhlas s podmienkami registrácie, v druhom okne zasa potvrdíte, že vaša batožina nebude obsahovať zakázané predmety. Po potvrdení oboch okien sa vrátite na základnú obrazovku, kde pribudli tlačidlá na stiahnutie palubných vstupeniek.

Zaujímavosťou pre mňa bolo, že pri lete z Varšavy do Bratislavy som mal možnosť stiahnuť si aj mobilnú palubnú vstupenku (boarding pass). Ide o súbor s príponou .pkpass, ktorý si napríklad v systéme iOS môžete uložiť do aplikácie Wallet.

Až doteraz ste mohli celý proces absolvovať bez toho, aby ste sa prihlásili. Aj hore na stránke sa však píše, že ak chcete napríklad pridať služby (batožina, sedadlo, atď.), musíte sa prihlásiť (účet ste si povinne vytvorili už počas rezervácie leteniek). Prihlásite sa kliknutím na položku PRIHLÁSENIE v hlavnom menu. Po prihlásení vám pribudnú nové tlačídlá a budete si môcť napríklad zmeniť/rezervovať sedadlo alebo prikúpiť batožinu (všetko za príplatok).

Ak nie ste spokojný so sedadlom, ktoré vám automaticky pridelil systém, môžete si za príplatok vybrať nejaké iné. Na prehľadnej mapke lietadla presne vidíte, ktoré miesta sú ešte voľné a po kliknutí na konkrétne miesto sa vám tiež zobrazí, koľko za dané miesto zaplatíte. Ak ste so svojím výberom spokojný, nezabudnite kliknúť na tlačidlo POTVRDIŤ. Ak ste si to rozmysleli, kliknite na ružový krížik vpravo hore a vrátite sa na pôvodnú obrazovku.

Počas registrácie si taktiež môžete prikúpiť zapísanú batožinu. Stačí kliknúť na príslušné tlačidlo (dostupné až po prihlásení) a vybrať si požadovanú službu.

Ak ste si počas registrácie pridali nejaké príplatkové služby, na záver budete musieť za tieto služby zaplatiť. Po zaplatení sa stav vašej rezervácie zobrazovaný v hornej časti obrazovky zmení na „Potvrdený“ a vy môžete stránku zatvoriť. Ak nepoužijete mobilnú palubnú vstupenku, pred odletom si nezabudnite vytlačiť stiahnutú palubnú vstupenku, keďže na letisku ju musíte predložiť a dodatočné vytlačenie palubnej vstupenky na letisku vás môže vyjsť zbytočne draho. Ak letíte v rámci Schengenu, pri online registrácii nebudete vôbec zadávať údaje o cestovných dokladoch (občiansky preukaz alebo pas), keďže sa počas cesty nevyžadujú…to len tak, aby ste sa nezľakli :)

Na záver vám ešte pre informáciu prinášame príklad palubnej vstupenky maďarskej spoločnosti Wizz Air:

 


REKLAMA NA PODPORU BLOGU

Články autora:

(ne)Prekvapivo milujem cestovanie, predovšetkým lietanie, lietadlá akéhokoľvek druhu a kvalitné hotely. Pracujem ako prekladateľ, no baví ma aj online marketing a po večeroch si tu vypisujem články o cestovaní. Prajem hladké čítanie...;)

22 komentárov

  1. Lenka

    Dobrý deň. Mám let cez wizzair, z Budapešti do Ríma a spať, odlet je 16.05.2019 a prílet 21.05.2019. Nemám zaplatené konkrétne sedadlo, čiže online check-in budem robiť až 48hodín pred letom… avšak budem môcť urobiť aj check-in pre spätný let? Ďakujem, Lenka.

    • Mike

      Ahoj Lenka, check-in na spiatočný let budeš môcť zasa urobiť až 48 hodín pred odletom (čiže 19.5.). Keby si si kúpila sedadlo na let späť, mohla by si sa zacheckovať spolu s letom tam (check-in je vtedy možný 30 dní pred odletom).

  2. Adriana

    Dobrý deň, rada by som sa opýtala, keď mám spravený online check in a letim z Wiedne cez Wizzair, treba mi spraviť ešte check in na letisku alebo stačí si vytlačiť online palubný listok a isť už len na kontolu a atď… Ďakujem :)

    • Mike

      Ahoj Adriana, presne ako píšeš…ak si sa už zacheckovala, len si vytlač palubnú vstupenku a na letisku choď priamo k svojmu gateu (cez kontrolu, atď.).

  3. Andy

    Ahoj,
    chcem sa spýtať na zmenu čísla pasu.
    Letenku som kupoval vo februáry a letím 19.7. medzitým som zmenil pas. Letím na maltu a tam píšeš že nebudú pas požadovať. Nebude problém pri onlineregistráci?
    Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Andy, na Maltu môžeš letieť aj na občiansky. Číslo budeš zadávať až pri online check-in. Takže žiadny problém.

      • Roman

        Zdravím išiel som prvý krát do Londýna, kúpil som si letenky v marci 2019 leteli sme 5 júla 2019 na meil mi prišli dáke dokumenti tak som si ich vytlačil, no nemal som potvrdení check in, letenky ma stali 200 eur tam aj späť, keď som prišiel na letisko museli ma zaregistrovať a za to som musel zaplatiť 105 eur, je možnosť tie peniaze dáko vrátiť, podotýkam asi je to moja chyba ale nelieta každý deň aby som to vedel, potom keď už som bol v Londýne musela mi to spraviť kamarátka asi 20 hod pred odletom, nie každý je múdry len sa pýtam ci tých 105 eur môžem dostať späť, inak nabudúce som už múdrejší ďakujem za odpoveď

      • Mike

        Ahoj Roman, obávam sa, že nie. Registrácia je základná povinnosť každého cestujúceho – buď ju spravíš online alebo na letisku, ale práve v prípade low cost spoločností ide o tú absolútne najdrahšiu možnosť, keďže oni idú tvrdo po nákladoch, preto ľudí tlačia do toho, aby sa checkovali online a oni potom nemuseli platiť za personál na letisku. Skúsiť to samozrejme môžeš (cez reklamačný formulár na ich webstránke), ale tvoje šance odhadujem tak na 1 %…:-(

  4. Frantisek

    Zdravim,chcem sa opytat mam palubny listok wizz air.Nerobil som ho online ale cez cestovnu agenturu vsetko.Menil som si obciansky preukaz.Na palubnom listku je cislo OP zo stareho a pri vydavani noveho OP je uz tam nove cislo OP.Mam doklad o starom OP resp. ten papier z policie.Bude problem pri kontrole alebo nie….resp ako to mam riesit.Ci treba to nejak obnovit cely palubny listok.Odlet mam az 12.september.

    • Mike

      Ahoj František, v prvom rade by som sa to snažil poriešiť online, aj keď neviem, či to je možné. Skús absolvovať check-in ešte raz, či tam náhodou neuvidíš možnosť upraviť údaje. Druhou možnosťou je kontaktovať Wizz Air prostredníctvom zákazníckej linky, mali by ti to zmeniť bez poplatku. Za použitie zákazníckej linky sa však platí 0,60 EUR za minútu (t.č. 0900 20 50 50). Treťou možnosťou je vziať si so sebou ten papier z polície o starom OP. Ak sa nemýlim, číslo dokladu sa na palubnej vstupenke neuvádza a ak by ho niekto na letisku kontroloval, môžeš mu ukázať to potvrdenie, že si menil OP. Reakciu letiskového personálu ale neviem zaručiť.

  5. Milan

    Ahoj, zakupil som cez jedno konto letenky pre 4 pasazierov. Mozem urobit check in v jednej aplikacii android a nasledne preposlat palubne listky ostatnym spolucestujucim? Tak aby sa mohli registrovat na letisku svojim mobilom.

    • Mike

      Ahoj Milan, cez aplikáciu som sa ešte vo Wizz Air necheckoval, ale ak to bude fungovať podobne ako web, tak na konci budeš mať rôzne možnosti ako zdieľať palubné vstupenky. Najjednoduchšie asi keď si ich všetky necháš poslať na e-mail a potom ich rozpošleš kamarátom.

      Ešte jedna vec: keby to nešlo, prihlás sa na webe a tam tiež môžeš pracovať s palubnými lístkami.

  6. Erik

    Dobry..chcem sa poradit..
    mam kupenu batozinu 20kg..letim s WiZz Air cez Schwechat a CheckIn mam uz urobeny online..
    Letim prvy krat.. kde a kedy mam vlastne odovzdat ten kufrisko :)
    dakujem

    • Mike

      Ahoj Erik, Wizz Air máva svoje pulty v termináli 1A, čísla 127-129. Je preto dosť možné, že batožinu bude treba odovzdať tam.

      • Erik

        Ano.. Vdaka.. bolo to tak.. potom bolo sice treba zase pobehnut na brany ,ale co uz..

        :)

      • Mike

        Ahoj Erik, ďakujem za info ;-)

  7. milan

    ahoj nejde mi urobit checkin.,letime 4 .11 do dubaj kupil som aj sedadla idem ja manželka aľ2 deti nejde mi to otvorit ,aj ked vypisem ten 6 miestny kod a meno a stale to vypisuje not found , čo robit

    • Mike

      Ahoj Milan, už to je asi neaktuálne, ale podarilo sa ti to vyriešiť? Kupoval si si letenku priamo cez Wizz Air alebo cez nejaký portál (Pelikán, eSky atď.)?

  8. Scarlett

    Ahoj Mike. Kupovali sme si davnejsie lacne letenky do Dubaja cez wizz air. Pri urychlenom nakupe sme si dokupili aj priority kv 10kg batozine. Nakolko sme sa teraz rozhodli predlzit dovolenku a spojit to este s budapestou a inymi mestami, budeme potrebovat vacsi kufor. Vedel by si mi povedat ci je mozne si zrusit priority a zaplatit podpalubnu batozinu al uz si ju musime len dokupit. Popripade, ci ten „10kg“kufor keby je tazsi si dat do podpalubia? Ide nam cisto o usetrenie penazi :)). Dakujem ;)

    • Mike

      Ahoj Scarlett, neviem ti to povedať úplne na istotu, ale podľa mňa sa už služba Priority nedá zrušiť. Ako píšeš, môžete si priplatiť napríklad 1 zapísanú batožinu a budete teda mať (predpokladám) 2 malé príručné batožiny do 10 kg (40x30x20 cm), 2 veľké príručné batožiny do 10 kg (55x40x23 cm) a 1 zapísanú batožinu (maximálna hmotnosť podľa toho, ktorú si zaplatíte). Dosť, či? :-)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Vaše nároky.sk - Kompenzácia za zrušený let
VAŠE NÁROKY.SK - KOMPENZÁCIA ZA ZRUŠENÝ LET