CestopédiaLetecká doprava

RYANAIR: Služba Online Check-in (návod)

Nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair, podobne ako ostatné letecké spoločnosti, využíva pri registrácii (check-in) na svoje lety výlučne online systém. Tento článok, ktorý sme pôvodne napísali ešte na začiatku roka 2008, sme teraz (október 2018) kompletne „prekopali“, aby čo najvernejšie opisoval priebeh celej internetovej registrácie na let.

Pomocou služby Online Check-in sa môžete „zacheckovať“ (po slovensky sa to volá registrácia) na váš let. Zaregistrovať sa môžete kedykoľvek od 48 hodín (60 dní ak si pri rezervácii zakúpite sedadlo) do 2 hodín pred oficiálnym plánovaným časom vášho odletu. Celá procedúra je jednoduchá a trvá veľmi krátko, potrebujete k nej však základnú znalosť angličtiny. Pre registráciou si pripravte kód rezervácie (Reservation Number) a jeden z oficiálnych dokladov (cestovný pas alebo občiansky preukaz).

Ryanair Online Check-In – krok 1 (identifikácia letu)

Služba Online Check-in je dostupná z hlavného menu na internetovej stránke spoločnosti Ryanair. V hlavnom hornom menu kliknite na My Bookings, kde sa môžete buď prihlásiť (ak ste si v minulosti vytvorili účet myRyanair) alebo priamo vpísať požadované identifikačné údaje:

  1. Kód rezervácie (Reservation Number).
  2. E-mailovú adresu použitú pri rezervácii leteniek.

Ryanair Online Check-In – krok 2 (začiatok registrácie)

V druhom kroku sa vám zobrazia blížiace sa lety a ak sa môžete zaregistrovať, uvidíte tlačidlo Check-in. Po kliknutí sa spustí registračný proces. V prvom kroku budete zadávať údaje zo svojho preukazu totožnosti alebo cestovného pasu:

  • Nationality – vaša národnosť
  • Date of birth – dátum narodenia
  • Document type – ak cestujete s občianskym preukazom, vyberte EEA Nationa ID Card, ak s pasom, zvoľte Passport
  • Document number – číslo preukazu totožnosti/cestovného pasu
  • Country of issue – krajina vydania
  • Expiry date – dátum platnosti dokladu

TIP: Ak máte občiansky preukaz bez dátumu platnosti, v políčku Expiry date zadajte nasledujúci deň po vašom lete (alebo návrate v prípade spiatočnej letenky).

Pokračujte kliknutím na tlačidlo Continue.

Ryanair Online Check-In – krok 3 (údaje o doklade)

V ďalšom kroku sa môžete fyzicky zacheckovať alebo, ak ste si pri rezervácii nezaplatili konkrétne sedadlo, priplatiť si za sedadlo podľa výberu (a dostupnosti). Pri výbere sedadla sa vám zobrazí mapka celého lietadla, na ktorej je zelenou farbou vyznačené vaše aktuálne pridelené sedadlo. Štandardné sedadlá sú označené modrou farbou a ich cena sa pohybuje od 0 € (vždy iba zopár v lietadle) do asi 6 €. Žltou farbou sú označené sedadlá v prednej časti lietadla, keďže garantujú skoršie vystúpenie. Ich cena je 11 €. Za sedadlo s najväčším priestorom na nohy (pri núdzových východoch a v úplne prvom rade) si priplatíte 14 €. Nedostupné sedadlá sú šedé s krížikom. Ak sa checkujete na oba lety (tam aj späť), sedadlo si vyberáte dvakrát.

Ryanair Online Check-In (výber sedadla)

Ak je vám jedno, kde budete sedieť, systém vám sedadlo priradí automaticky. Kliknite teda na Check in now (obdĺžnik s fotkou šťastného mladého muža) a potvrďte kliknutím na tlačidlo Confirm.

Ryanair Online Check-In – krok 4 (samotný check-in)

Na ďalších dvoch obrazovkách vám bude Ryanair ponúkať niektoré z príplatkových služieb. V prvom kroku vám ponúkne možnosť priplatiť si za prioritný nástup do lietadla a možnosť vziať si priamo na palubu 2 kusy príručnej batožiny (7 € na osobu a let). Ak o túto službu nemáte záujem, zvoľte pri každom lete možnosť Small bag only on board a pokračujte kliknutím na tlačidlo Continue. V druhom kroku vám spoločnosť ponúkne možnosť priplatiť si za zapísanú batožinu alebo si dokúpiť cestovné poistenie. Ak ani o tieto služby nemáte záujem, kliknite na tlačidlo Skip to Boarding Passes.

Ryanair Online Check-In – krok 5 (sumár)

V poslednom kroku vám spoločnosť oznámi, že vaša registrácia prebehla úspešne. Nasleduje prehľad letov, ešte posledná šanca zaplatiť si za sedadlo podľa vlastného výberu (tlačidlo View and change seats) a možnosť zobraziť si palubnú/é vstupenku/y. Po kliknutí na modrý odkaz View Boarding Pass pri jednotlivých letoch alebo na tlačidlo View all Boarding Passes sa vám zobrazí palubná vstupenka a budete mať možnosť si ju vytlačiť (Print)alebo stiahnuť ako PDF (Download). Proces registrácie ukončíte kliknutím na tlačidlo Done.

Poznámka: Ak nemáte Ryanair aplikáciu, na letisku musíte vždy predložiť vytlačenú palubnú vstupenku.

Služba Online Check-in ako taká je veľmi jednoduchá. Ak nemusíte odovzdávať zapísanú batožinu, na letisko vám stačí prísť iba 40 min., resp. toľko času pred odletom, aby ste stihli prejsť bezpečnostnou kontrolou a dostaviť sa ku správnemu východu.

Na Youtube si môžete pozrieť aj inštruktážne video k online check-inu od spoločnosti Ryanair.

Vaše nároky.sk - Kompenzácia za zrušený let
VAŠE NÁROKY.SK - KOMPENZÁCIA ZA ZRUŠENÝ LET

Články autora:

(ne)Prekvapivo milujem cestovanie, predovšetkým lietanie, lietadlá akéhokoľvek druhu a kvalitné hotely. Pracujem ako prekladateľ, no baví ma aj online marketing a po večeroch si tu vypisujem články o cestovaní. Prajem hladké čítanie...;)

178 komentárov

  1. Katarína

    Ahoj,
    Chcela by som sa spýtať, stačí spraviť on-line check in a stiahnuť si palubný lístok do mobilu alebo je povinnosť si ho vytlačiť, pretože letím do Burgasu 1.9. a vratim sa 11. Keďže on-line check in ide spraviť max 7 dní pred odletom tak neviem kde si ho tam vytlačim.
    Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Katka, prepáč, že odpisujem až teraz. Ak mám správne informácie, tak mobilný palubný lístok je pri Ryanair možné využiť iba ak máš ich appku…

  2. Dominik

    Ahoj, nemozem sa nidke dopatrat k odpovedi na dolezitu otazku. Cestujem so znamou do Rima. Ona uz ma OP, ktory nema datum platnosti, je neobmedzeny. Ako to mozem pri check-in zadat? nikde to nemozem najst

    vdaka

  3. Vanda

    Ahoj,
    je skorsi check in spoplatneny? ak ano, aka je to suma?/nemyslim tym miestenku/ dakujem

    • Mike

      Ahoj Vanda, ak si počas rezervácie zaplatíš konkrétne sedadlo, zacheckovať sa môžeš až 60 dní pred letom. Ak si sedadlo nepriplatíš, check-in sa otvára 48 hodín pred odletom.

  4. Alex

    Ahoj. chcela by som sa opytat, ze letime na 8 dni od 12-19.10, let je 10,55 z BA. Online checkin si chcem spravit dnes, tak je mozne si to spravit na oba smery dnes? lebo na dovolenke nebudem mat moznost robit nejaky online check in. Vdaka

    • Mike

      Ahoj Alex, ak máš zaplatené sedadlo, tak sa vieš v Ryanair zacheckovať už 60 dní pred letom…čiže áno, môžeš sa rovno zacheckovať aj na spiatočný let…

  5. Filip

    Zdravim ak si dokúpim cez Ryanair prepravu vlakom z letiska do centra a spat. Ako si vytlacim tie lístky alebo ako to funguje ? Dakujem

    • Mike

      Ahoj Filip, popravde som si ešte transfer cez Ryanair nekupoval, no v FAQ píšu, že potvrdením bude e-mail, ktorý ti pošle priamo spoločnosť zabezpečujúca daný transfer, čiže napríklad vlaková spoločnosť. E-mail by ti mal prísť do 24 hodín od rezervácie. Ak by ti potvrdzujúci e-mail ani po 24 hodinách neprišiel, musíš kontaktovať priamo poskytovateľa služby. Kontaktné údaje nájdeš na tejto stránke.

  6. Ema

    Ahoj,
    potrebujem na let cez Ryanair do Londýna pas, alebo stačí občiansky preukaz? Ďakujem.

  7. Lucia

    Ahoj,
    chcela by som sa spýtať, letím 1x z Viedne len s príručnou batožinou a s priority boarding. Nechcem robiť online check in a neviem či na letisku musím niečo platiť za to alebo nie, ak idem len s príručnou a priority. Ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj Lucia, to by som ti asi neodporúčal. Ak nemáš letenku Flexi Plus, check-in na letisku ťa vyjde na 55 EUR. Online check-in je jednoduchý a keďže máš iba príručnú batožinu, nemusíš nič riešiť, máš to tak na 5 minút…

  8. Monika

    Dobry vecer, letime s Ryanair 23.11.Je mozne zmenit sedadlo za poplatok, ak uz sme urobili check in ? Dakujem za odpoved.

    • Mike

      Ahoj Monika, myslím si, že áno. Keď sa budete checkovať, pohľadajte možnosť „Change seats“ alebo niečo podobné…

  9. Valika

    Ahoj,

    prosím Ťa, požaduje Ryanair platnosť pasu pred a po prílete, alebo platnosť nie je zaujímavá?

    Ďakujem pekne
    Valika

    • Mike

      Ahoj Valika, pri online check-in v Ryanair sa zadáva buď číslo OP alebo číslo pasu. Oba dokumenty musia byť platné aspoň do dňa návratu.

    • Ivana o

      Ahoj,,
      Prosim, ak mam zakupenu batozinu, robim online check in tiez?

      • Mike

        Ahoj Ivana, áno, v Ryanair robí online check-in úplne každý. Batožinu potom iba odovzdáš na letisku na pulte označenom „Baggage drop-off“ alebo „Bag drop“.

  10. Ivana

    Zdravím,
    Budem letieť do Milana, chcela som sa opýtať či mi bude stačiť občianský preukaz alebo je potrebne doniesť aj pas?
    Ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj Ivka, pri ceste do Milána ti bude stačiť občiansky preukaz…ten použi aj pri online check-in…;)

  11. Jakub

    Ahoj
    Stala sa mi chyba pri online check in . Letime dvaja a na obidva mená som nedopatrením zadal rovnaké údaje z občianskeho preukazu .akým spôsobom by som to vedel napraviť ďakujem

  12. Martin

    Ahoj, mam otazku. A priatelkou letim do Srbska za par dni a staci nam obciansky (pas nemame). Avsak pri online checkine niie je moznost zvolit eea national Id card ale len passport. Januz som si spravil chceck in a aj sa da zmenit udaje ale stale tam ta moznost nie je.. Mozem nechat pasport a dat udaje z OP? Alebo sa mam obratit na online chat? Dakujem za odpoved

    • Mike

      Ahoj Martin, v tomto prípade by som sa obrátil priamo na Ryanair…neriskoval by som tým, že namiesto pasu uvediem údaje z OP…skús im zavolať alebo využi online chat…ak zistíš niečo zaujímavé, budem rád, ak mi sem napíšeš výsledok ;)

  13. milan

    Ahoj aj ja mám jednu otázku,
    plánujem s priateľkou letieť Bratislava – Eilat a pri vyplňovaní online checkinu je moje priezvisko napísané malým začiatoćným písmenom, budú to považovať za chybu ? stretol sa si sa s tymto problémom, treba sa snažiť to ešte opraviť ? Ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj, zrejme si ho tak napísal pri rezervácii letenky. Neriešil by som to, takáto chybička by nemala nikomu prekážať.

  14. Kristína

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ako sa dá riesiť online check in na spiatočný let keď sa dá len dva dni pred odletom takže ho nestihnem spraviť doma a pokiaľ viem tak sa ani nedá spraviť aj na spiatočny let naraz. Nemám predstavu kde si vytlačím palubný lístok v zahraničí.

    • Mike

      Ahoj Kika, ak si priplatíš za sedadlo, budeš sa môcť zacheckovať (na oba lety naraz) až 60 dní pred odletom. Prípadne si skús stiahnuť appku Ryanair a s ňou by si mala vedieť využiť mobilnú palubnú vstupenku (nemusíš tlačiť).

  15. jozef

    Zdravím, mám trochu zvláštny problém pri online check-ine:
    „Document type – ak cestujete s občianskym preukazom, vyberte EEA National ID Card, ak s pasom, zvoľte Passport“. Prvá možnosť sa mi tam vôbec nezobrazuje, stále sa otvárajú len dva riadky, „Select“ a pod ním iba „Passport“. Pritom mám slovenské občianstvo, čiže by som podobnú situáciu nečakal. Do odletu mi zostáva ešte pár dní, možno sa to zatiaľ dá do poriadku. Ak nie, prinajhoršom pocestujem s pasom :-( Poučenie = rozhodne si nenechávať check-in na poslednú chvíľu.

    • jozef

      Aha, zisťujem, že som prehliadol otázku Martina z 3. 2. aj Mikovu odpoveď :-) Ale človeka aspoň poteší, že s podobnými problémami nie je sám. Aspoň že mám aj pas.

    • Mike

      Ahoj Jozef, zaujímavé, že aj ty máš s týmto problém…iba taká blbá otázka: zadal si pri rezervácii ako svoju krajinu Slovensko? Snažím sa len prísť na to, v čom by mohol byť problém…:-o Resp. kam letíš?

      • jozef

        Ahoj, Mike, vďaka za odpoveď. Tiež je to Niš v Srbsku. Inak mám vo všetkých nastaniach uvedené Slovensko, číslo občianskeho preukazu mám trvalo uložené aj v „Settings“ k osobnému účtu.
        Už som poslal „query“ do Ryanairu (cez formulár na webe, aj so snímkou obrazovky, kde sa mi v ponuke „Document type“ otvára len „Passport“) = keď (ak?) mi príde nejaká odpoveď, ohlásim sa.

      • jozef

        … vo všetkých nastaVEniach :-)

      • jozef

        A to som zasa ja, už som zdarne naspäť.
        Z Ryanairu som dostal odpoveď, že môjmu podnetu pridelili registračné číslo :-) A potom už nič.
        Takže som využil pas. Inak rovnaký problém mala aj mladá dáma, s ktorou som sa náhodou dal do reči na letisku v Niši; tiež musela cestovať s pasom.
        Ktovie, v tom čo to väzí.

      • Mike

        Ahoj Jozef, ďakujem za ďalšie info. Ak by ti náhodou odpísali z Ryanairu, budem rád, ak nám tu dáš vedieť ;-)

      • kristina

        Ahoj, hlasim taky isty problem, akurat pas k dispozicii nemam, tak sa obavam ci ma do nisu pustia, resp ak aj ano, ci sa z neho dostanem na slovensko :0

      • Mike

        Ahoj Kristína, skúšala si Ryanair Chat? Dá sa prekľučkovať z toho chatbota na chat priamo s agentom, len tam treba zadávať údaje o rezervácii, takže som to nemohol skúsiť…

      • kristina

        Ahojte, som spat z Nisu a potvrdzujem z vlastnej skusenosti, ze ked si aj spravite check in a zadate cislo obcianskeho hoci to pyta cislo pasu, tak vsetko ok. Nikto v BA ani v Nisi ma neriesil a v pohode som presla s obcianskym. Dokonca som nebola jedina kto takto cestoval, aj ked pravda ze vacsina sla na pas. Ale ako vravim, obciansky mi uplne stacil :)

      • Mike

        Ahoj Kristína, ďakujem pekne za spätnú väzbu, určite v budúcnosti pomôže aj iným…;-)

  16. Monika

    Ahoj. 5.4. letím cez Ryanair do Rumunska na tri dni. V auguste mi končí platnosť občianskeho preukazu. Vraj, keď cestuješ do zahraničia musí mať OP platnosť aspoň pol roka. Je to pravda? Musím si už teraz vybavovať nový OP?

    • Mike

      Ahoj Monika, nemyslím si, že by to mal byť problém. Rumunsko patrí do EÚ, podľa mňa úplne stačí, keď ti OP platí počas celého pobytu. Dokonca aj pri ľuďoch, čo nepatria do EÚ, píšu podmienku platnosti cestovného pasu 3 mesiace po opustení krajiny. Čiže budeš úplne v pohode.

  17. Jan Majek

    Ako pri online check-in postupovať pri kroku 4 (príplatkové služby), keď som si dva dni po rezervácii/zakúpení letenky dokúpil cez Pelikan doplnkovú službu PRIORITY BOARDING?
    Letenku Raynair som tiež kúpil cez Pelkan.

    ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj Jano, zobrazuje sa ti pri online check-in tá služba Priority Boarding? Resp. ako držiteľ priority by si mal byť schopný sa registrovať až 60 dní pred odletom. Ak túto službu nevidíš alebo nemáš skorý prístup k online check-in, obráť sa priamo na Pelikán, oni ti určite poradia…

  18. Tomas

    Ahoj. Pred odletom mi nešlo spraviť online checkin skúšal som to 2 dni pred odletom aj v daný deň (jasné, že skôr ako 2 hodiny pred odletom), proste ma to nepustilo ďalej ako po osobné údaje. Prišiel som na letisko skôr, že to vybavím tam avšak neúspešne. Nakoniec som musel zaplatiť pokutu 55 €/osoba. Chcel by som túto platbu u ryanair reklamovať keďže som sa nekoľkonásobne pokúšal spraviť online checkin avšak neviem kde bola chyba, že ma to ďalej nepustilo. Nevieš ako by som mal ďalej postupovať? Ďakujem.

    • Mike

      Ahoj Tomáš, to je skutočne nepríjemná situácia, ťažko sa bude aj dokazovať, lebo chyba mohla byť kľudne aj na tvojej strane (aj keď to netvrdím, oni ale kľudne môžu). Určite by som sa na nich obrátil, v danom prípade je najlepšie si urobiť screenshot chybovej hlášky alebo niečo podobné, kvôli dokazovaniu. Aj keď nič nemáš, napíš im, prípadne sa na nich obráť cez chat. Ak by sa ti nedarilo, ešte vždy sa môžeš obrátiť na firmu ako napríklad Vaše nároky, oni sa na to možno pozrú, resp. aspoň zhodnotia tvoje šance. Ak by sa im podarilo niečo pre teba vybaviť, zoberú si províziu, ale tebe sa vráti aspoň niečo (aj keď nie som si istý, či sa takýmito prípadmi zaoberajú).

    • Mike

      Ahoj Tomáš, ešte som si teraz všimol na stránke Ryanair, že ak máš problémy s check-in, máš si vymazať cache a cookies. Majú to dosť prominentne napísané na stránke s dôležitými informáciami o check-in, takže asi o tom probléme vedia:

      https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/check-in/important-check-in-information (scrollni trochu dole)

  19. Iveta Zeciriova

    Ahoj.
    Zakúpila som dve letenky cez Ryanair ale počas rezervácie som nezakúpila sedadlá. Takže sa môžem zaregistrovať až 24 hod. pred odletom. Pobyt bude na 8 dní. Ak si pri online check in priplatím obidve sedadlá bude sa mi dať zároveň spraviť aj online check in na spiatočný let?
    Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Iveta, presne ako hovoríš, ak si dokúpiš sedadlá na oba lety, budeš sa môcť zaregistrovať 60 dní vopred.

  20. natalia

    Ahoj ,2.5. odlietame do Edinburgu cez Ryanair ,mame zarezervovane aj sedadla aj spatnu cestu v nedelu.
    Dnes by som chcel robit online check-in ,da sa vytvorit aj nas spatny let ? treba pri spatnom lete opat vsetko prejst ?
    alebo je to automaticke? Dakujem

    • Mike

      Ahoj Natália, ak máš sedadlo na oba lety a tieto sú od seba „vzdialené“ menej ako 60 dní, tak sa môžeš zacheckovať na oba. Pri check-ine len zvolíš, že sa chceš zacheckovať na let tam, aj naspäť. Na konci si potom vytlačíš palubné vstupenky na oba lety.

  21. Jan

    Zdravím,

    letím do Bruselu, check in online zvládnutý, len sa chcem opýtať , kedy najneskôr môžem prísť na letisko, keď odovzdávam jednu veľkú batožinu (2O kg) Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Jan, pult na odloženie batožiny sa otvára 2 hodiny a zatvára 40 minút (striktne) pred odletom. Záleží samozrejme aj od letiska, na bratislavskom si myslím, že ti stačí prísť takú hodinku pred odletom (odovzdáš batožinu, absolvuješ bezpečnostnú kontrolu a už musíš v podstate len nastúpiť do lietadla)…

  22. Slavka

    Dobry vecer,
    o par dni moja mamina cestuje z Bergama do Bratislavy. Ma 80 rokov a je slabsia. Existuje moznost , aby ju niekto odprevadil od miesta v letiskovej hale, kde ja uz bez letenky vstupit nemozem, ku cakacej miestnosti pri lietadle?
    Vopred dakujem za odpoved,
    Slavka

  23. Natalia

    Ahoj Mike, cestujeme cez Ryanair. A môžeme si zobrať ako prirucnu batožinu aj batoh, ktorý zodpovedá rozmerom? Alebo to musí byť len malá cestovná taška, ako je na foto na boarding lístkoch (cez online chceckin nám to vytlacilo). Ďakujem

  24. Dominika

    Ahoj, ak sme si kupili letenku a chceme pridat priority boarding ale pri online check-ine nam nefunguje cislo rezervacie aj ked je spravne co mame urobit? Popripade nemoze to byt tym ze let je az za mesiac a v takom predstihu nejde check-in urobit? Dakujem

    • Mike

      Ahoj Dominika, to je divné, do svojej rezervácie by si sa mala dostať kedykoľvek, bez ohľadu na to, koľko času zostáva do check-inu. Klikáš hore na My Bookings a úplne vpravo zadávaš číslo rezervácie a e-mailovú adresu použitú pri rezervácii? Následne by sa ti mali zobraziť informácie o tvojej rezervácii a dole ako prvú položku uvidíš možnosť dokúpiť Priority & 2 Cabin bags (niečo ako na tomto obrázku)…

  25. Miro

    Rodina v UK mi kupila letenky,zo Slovenska do UK a nazad,on-line check-in je nepoužiteľný/nazvem to tech.problém/,musím mať vytlačenu letenku aby nehrozil nejaký problém?Dakujem.

    • Mike

      Ahoj Miro, online check-in musíš absolvovať, v Ryanari to už inak nejde. Ak prídeš na letisko iba s vytlačenou letenkou (potvrdením rezervácie), za vydanie palubnej vstupenky zaplatíš 55 EUR (za osobu a jeden smer letu).

      • Miro

        Dostal som cez FB palubný lístok,chcem si ho dať vytlačiť,môže byť problém,že ho nemám v mobile?

      • Mike

        Ahoj Miro, vytlačený palubný lístok je najväčšia istota. V mobile by si ho mohol mať iba v rámci Ryanair appky (ak sa nemýlim).

  26. Zuzka

    Ahoj Mike, môžem sa spýtať ohľadom kúpi prioritneho nástupu, resp. batoziny. Keďže odlietame až 6.7., ešte sa mi nedá spravit online. Nemáme kúpené sedadlá,hoc som to chcela spraviť, no konečná suma pri spiatočnom lete ma vyšla na 45 eur a to som pôvodne označovala sedadlá za 7€, no pri odkliknuti tejto možnosti mi vypisovalo sumu 10€. Označovala som slabomodre políčko….tak neviem??? Priority boarding sa dá kúpiť ešte pred online check alebo až v procese online. Keď si to chcem nastaviť v rezervácii, stále mi vyhadzuje len sumu od 12€ alebo 40…nikde tam nieje možnosť 10 kg za 8€. Letíme takto prvý krát, tak vopred ďakujem za info.

    • Mike

      Ahoj Zuzka…keď si zarezervuješ sedadlá, môžeš sa zacheckovať 60 dní pred odletom. Keď si kúpiš Priority boarding, máš expresný nástup do lietadla a možnosť zobrať si na palubu 2 príručné batožiny (malú a veľkú). Sedadlá aj Priority Boarding si vieš dokúpiť aj po rezervácii. Cenu rezervácie sedadiel a Priority Boarding určuje letecká spoločnosť (zrejme) podľa termínu letu, vyťaženosti lietadla a podobne. Ak si chceš iba dokúpiť 10 kg batožinu, po prihlásení na stránke (ako sa píše v tomto článku) si dole pod údajmi o tvojom lete klikni „Add check-in bags“ a tam by si ju mala nájsť.

  27. bibi

    Ahojte,
    ako to tu citam, zistujem, ze tam maju paradny bordel, my letime ako partia a kompletne nam rozhadzali rezervaciu, niektori maju to, co si nekupili, ja nemam ani zakupenu priority, ma ju moj kamarat na sebe…
    Ale mame asi ako nejaky bonus 20 kg batozinu naviac u jedneho:)))
    Pisala som si s nimi vcera cez chat, ale pri tretom operatorovi som to vzdala, nevedie pochopit co vlastne mame za problem…no to je jedno uz.

    Co ma ale zaujima je, ze ci ak mam zaplatenu batozinu 20 kg, ci to musi byt striktne 1 kufor, alebo to mozu byt kufre dva, kazdy po 10 kg.
    Dakujem krasne za odpoved.

    • Mike

      Ahoj Bibi, dobrá otázka…pozeral som aj na internete a podľa mňa to musí byť 1 kufor. Ak cestuješ na jednej rezervácii s niekým, kto má tiež zaplatenú 20 kg batožinu, môžeš si ty vziať napríklad 25 kg kufor a tá druhá osoba 15 kg kufor. Ale stále to musia byť max. 2 kusy batožiny.

      • bibi

        Tak toho sa presne bojim a preto asi nebudem riskovat a vezmem teda ten jeden vacsi, lebo vsak co asi potom spravim nie:)

        Inak este som chcela dokupit aj priority teda sebe, ked uz ju nemam, ale nedava mi to nikde moznost vyberu, teda pridania v mojej rezervacii. Ci to nebude nahodou uz tym, ze to maju ako plne. Myslis, ze je taka moznost?

        A dakujem velmi pekne za odpovede :)

      • Mike

        Ahoj Bibi, tiež som sa už zamýšľal nad tým, že čo je to za priority, keď ho bude mať celé lietadlo. Ale pri Ryanair by som sa ani veľmi nečudoval, že by to predali kľudne aj všetkým na palube. Priority sa podľa mňa nemôže vypredať…

  28. Gabriel

    Ahoj, stačí mi palubný lístok v mobile alebo ho musim mať cez Ryanair aplikáciu? Do aplikácie neviem zadať číslo rezervacie nakoľko je 7miestne a v aplikácii je max. 6miestne.Skušal som vynechať prvé alebo posledné ale nefunguje to.

    • Mike

      Ahoj Gabo, ak palubný lístok nemáš v appke, tak ho musíš mať vytlačený.

      • Zuzana

        ahoj Mike. potrebujem veľmi súrne poradiť. mám problém pri on line check in a to takýto. kupovala som naraz 3 letenky cez Raynair, mne, manželovi a nasej 12 ročnej dcére. Tu som si vôbec nevšimla, že mi zobralo 3x Adult, a teraz mám samozrejme problém urobiť check in, pri zadávaní dátumu narodenia ju považujú za dospelú, čiže rok jej narodenia, 2007 nemám možnosť zadať. skúšala som aj cez appku urobiť zmenu, túto možnosť mi však neponúka, len napr. zmenu letu, mena resp. asistenčné služby. Odmietame už teraz6v sobotu a son zúfalá, čo mám robiť. vieš mi prosím poradiť? ďakujem

      • Mike

        Ahoj Zuzka, o takomto probléme som už počul. Prečítal som si zopár fór na internete a zrejme jediné riešenie je dovolať sa do Ryanair. Keď im vysvetlíš tú chybu, mali by ti to zmeniť bez poplatku, zjavne sa to deje celkom často. Prípadne môžeš začať ich chatom, najprv budeš komunikovať s online botom, polož mu otázku:

        Hi, I booked my child as an adult and now I have problems with online check in. Can you help please?

        On ti odpovie, ty klikneš na „No“ a vyberieš možnosť „I Need To Speak With Support“ a potom „Chat with our agent“. Tak sa dostaneš na živého človeka.

        Ak to nepôjde, budeš musieť telefonovať, číslo pre Slovensko (po anglicky) je + 44 871 500 5050, cena 0,13 GBP za minútu :-(

  29. Maya

    Dobry den,ako mam postupovat v takom pripade ak mi chceck in nepojde urobit online?jedna znama koli tomu platila poplatok na letisku a darmo dokumentovala ze online jej to neslo?daku za odp.je to pre mna dolezite

    • Mike

      Ahoj Maya, o problémoch s check-inom a následnými poplatkami na letisku som už počul. Ryanair má priamo na stránke, že v prípade problémov s online check-inom je si potrebné v prehliadači vymazať cookies/cache (vyrovnávaciu pamäť). Návod ako na to nájdeš tu (treba si tam kliknúť na svoj prehliadač), je to ale po anglicky. Ak by si potrebovala inštrukcie v slovenčine, napíš mi, aký používaš prehliadač. Prípadne, ak budeš mať problém, skús sa obrátiť na zákaznícku linku (buď cez chat alebo telefonicky), nič iné ti ale asi nepovedia…

  30. Tomáš

    Ahoj.
    1. Pri zakúpení letenky sme zadali adult, ale letenka je pre dieťa do 16 rokov a pri online check in keď zadám dátum narodenia tak ma nepustí ďalej a vypisuje že daný dátum je menej ako 16 rokov a to nieje adult. Neviem sa ďalej chcecknúť. Vieš poradiť čo robiť?

    2. Chceli by sme na druhej letenke zmeniť cestujúceho ešte nieje chcecknuty. Poplatok je 115€ na jednu cestu, alebo je to celkový poplatok a round trip.

    Ďakujem Tomáš

    • Mike

      Ahoj Tomáš, zlý typ pasažiera je relatívne častý problém, naposledy sme to tu riešili asi pred týždňom. Pozri si tento komentár:

      https://www.cestujemeposvete.sk/2012/09/ryanair-sluzba-online-check-in/comment-page-2/#comment-615463

      K tvojej druhej otázke – poplatok 115 EUR by mal byť celkový, keďže sa jedná o meno na rezervácii.

      • Dušan

        Ahoj.Chci koupit letenky z Bratislava-Thessaloniki a zpět.Já jsem české národnosti a dvě kamošky slovenky.Můžu kupovat letenky na českých stránkách Ryanair pro všechny tři najednou?Nebude potom problém při vyplňování check-in,když mají slovenské občanky?

      • Mike

        Ahoj Dušan, kľudne môžeš letenky kupovať aj na srbskej stránke Ryanair…:-)
        Pri check in potom zadáš iba číslo cestovného dokladu a dátum jeho platnosti.

  31. Mato

    Ahoj Mike,

    chcel som sa spytat ci mi nevies poradit. Letime 4 osoby do Grecka, mame zakupeny priority boarding a samozrejme on line check in je uz k dispozicii, kamoska by si chcela este dokupit 20kg batozinu do podpalubia, ale len na spiatocny let, je to mozne ? Lebo momentalne mi to po prihlaseni ponuka moznost dokupenia batoziny ale musim kupit aj na cestu tam aj na cestu naspet Dakujem Mato

    • Mike

      Ahoj Maťo, popravde si úplne nepamätám tie jednotlivé kroky, ale keď sa dostaneš na batožinu, tak pri lete tam si zvoľ iba príručnú batožinu (nezaškrtávaj niečo v zmysle „použiť túto voľbu na oba lety“) a pri spiatočnom lete si zvoľ tú zapísanú batožinu. Malo by to ísť.

  32. Katka

    AHoj,

    mam otázku. Kupovali sme letenky dost dlhu dobu pred letom kedže bola vyhodna cena. V tom case som však bola tehotná a počítali sme s tým že ked budeme letiet drobec už bude na svete. Pri rezervácii a vyplatení sme preto nevedeli zadať presný dátum narodenia Infanta, tak sme zadali iba orientačný. Pri CHECK Ine sme mysleli že sa tento údaj bude dať zmeniť resp.upraviť na požadovaný. Ale nešlo to .jedine táto položka bola fixne ozančená. Moja otázka znie ako by sme mohli ešte pred letom upraviť tento údaj, kedže nebude korešpondovať s pasom drobca. Letíme 24.8 doteraz som hladala možnosti , teraz som našla Vaše otazky a odpovede.prosím teda ak viete, pomôžte. Dakujem Katka

    • Mike

      Ahoj Katka, najlepšie zrejme bude, keď sa obrátiš na Customer Support prostredníctvom chatu. Choď na túto stránku, napíš otázku „How do I change date of birth?“ a keď sa ťa chat-bot spýta, či si bola spokojná s odpoveďou, klikni na „No“ a vyber možnosť „I Need To Speak With Support“. Potom už len vyplníš požadované údaje a hádam ti budú vedieť pomôcť…

      • Katka

        Dakujem pekne naozaj to išlo a uplne bez poplatkov..velka vdaka ….Dakujem že sa tymto radám venujete. Pozdravujeme

      • Mike

        Tak to rád počujem a nemáte za čo ;-)

  33. Martina

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či si môžem urobiť check in na Maltu a zároveň späť, ak nemám kúpené sedadlá a rozdiel medzi cestou tam a späť je 2 týždne.
    Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Martina, myslím, že nie, keďže bez zakúpených sedadiel sa môžeš checkovať až 48 hodín pred odletom.

  34. Natália

    Ahoj rada by som si len nieco potvrdila kedze kupujem letenky po dost dlhom case. Takze pokial si pri rezervací vyberiem sedadla a tiez sluzbu priority pri spoločnosti raynair, uz by mi tieto doplnkove skuzby pri online check in nemalo ponukat vsak ? Bojim sa len z toho dovodu nech to dvakrat neúčtuje Ďakujem.

    • Mike

      Jasné Natália, tieto služby už budeš mať zakúpené a oni nemajú dôvod ti ich ešte raz účtovať. Tým pádom aj online check-in budeš môcť spraviť už 60 dní pred odletom.

  35. Vlasta

    Ahoj Mike, chcela by som sa spýtať, kedy môžem urobiť check-in ak mám zakúpený priority boarding a nemám zakúpené sedadlá.

    Ďakujem

    • Mike

      Ahoj Vlasta, s Priority, no bez sedadiel, sa checkuješ rovnako ako štandardne, čiže 48 až 2 hodiny pred odletom.

  36. Peter

    Dobrý deň, mám iba jednu otázku: Ak mám kúpené letenky bez batožiny (len malá so sebou), letenky mám v appke, aj vytlačené, tak nemusím ísť ku okienku, že? Prídem na letisko, prejdem magnetickou kontrolou (ja to tak volám) a môžem ísť rovno do lietadla, je to tak? Ďakujem za odpoveď, super stránka toto ;-)

  37. Renáta

    Ahoj, dostanem sa k letenke – palubnému lístku cez ryanair appku, keď som si ju kúpila cez e-sky a aj check-in som robila cez e-sky?
    Ďakujem
    R.

    • Mike

      Hmm, tak to ti neviem povedať. Ideálne by asi bolo spýtať sa v e-sky. Dáš mi prosím vedieť, keď niečo zistíš?

  38. Ivana

    Ahoj. Mám otázku…v júni som kupovala letenky na október. Neskôr som dokúpila ešte veľkú batožinu na spiatočný let. Ale dnes som urobila online check in a na letenke nieje zapísaná batožina. Nemusí to tam byť? Majú to oni niekde v systéme alebo som niekde spravila chybu? Ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj Ivana, a checkovala si sa rovno na oba lety (tam aj späť)? Prípadne sa skús prihlásiť na stránke Ryanair v časti My Bookings, zvoľ si spiatočný let a pozri sa, či tam tú batožinu vidíš. Neviem presne, ako aktuálne vyzerá palubná vstupenka Ryanair, no informácia o batožine by mala byť uvedená pod dátumom letu. Ak chceš, kľudne mi pošli fotku/screenshot palubnej vstupenky na blog@cestujemeposvete.sk, pozriem sa na to.

  39. Peter

    Ahoj, chcem sa spýtať, ked už mám online check-in spravený a chcel by som si ešte pred samotným letom dokúpiť Priority + druhú väčšiu príručnú batožinu (stojí to 14 €), musím si potom letenky nanovo vytlačiť? Dostanem nejaký nový kód, alebo môžem použiť tie, ktoré mám už vytlačené? Je na nich totiž vytlačené Non-priority a Small cabin bag. Ďakujem za odpoveď

    • Mike

      Ahoj Peter, na stránke Ryanair sa píše, že Priority + 2. príručnú batožinu si môžeš dokúpiť najneskôr 2 hodiny pred odletom cez web alebo 40 minút pred odletom cez Ryanair apku. Nie som si ale istý, čo v prípade, že si sa už zacheckoval. V každom prípade to môžeš skúsiť a ak to nebude možné, určite ti to napíše.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Vaše nároky.sk - Kompenzácia za zrušený let
VAŠE NÁROKY.SK - KOMPENZÁCIA ZA ZRUŠENÝ LET