Letecká doprava

(Núdzové) Pristátie lietadla Ryanair v Bratislave

Informácie na stránke www.cas.sk o údajnom núdzovom pristátí lietadla low cost spoločnosti Ryanair na bratislavskom letisku sa podľa všetkého nezakladajú na pravde. Pre technické problémy lietadlo spoločnosti Ryanair nebolo schopné pristáť v Bratislave na prvýkrát, v žiadnom prípade však nekrúžilo nad mestom asi pol hodinu. Pri opakovanom pristátí nemuseli zasahovať žiadne bezpečnostné zložky a ani hasiči.

Ako sa nám podarilo zistiť od PR manažérky a hovorkyne letiska M. R. Štefánika Dany Madunickej, v tomto prípade nešlo o núdzové pristátie. Autor článku podľa nej „šíri nepravdivé informácie a dezinformuje“.

Lietadlo Boeing 737 spoločnosti Ryanair na pravidelnej linke z Londýna do Bratislavy (s pravidelným príletom o 9:35 ráno) naozaj malo problémy s vysúvacou klapkou, podľa hovorkyne letiska však išlo o bežnú poruchu, ktorú skúsený pilot dokáže bez väčších problémov zvládnuť. Prvé pristátie nevyšlo, druhé však už hej a nemuseli zasahovať ani hasiči a ani iné bezpečnostné zložky letiska.

Oficiálne stanovisko Letiska Bratislava:

Informácie uverejnené na webovej stránke www.cas.sk v príspevku redaktora Juraja Červenku pod názvom: Núdzové pristátie v Bratislave: Vyše 100 ľudí sa bálo o život! dňa 28. apríla 2009 sa nezakladajú na pravde.

Lietadlo typu Boeing 737 leteckej spoločnosti Ryanair na pravidelnej linke z Londýna pristálo na bratislavskom letisku po opakovanom pristávacom manévri, nakoľko sa mu nepodarilo pristátie dokončiť na prvý pokus. Kapitán lietadla si pri pristávacom manévri nevyžiadal asistenciu bezpečnostných zložiek bratislavského letiska ako aj iných externých zložiek (Hasičský a záchranný zbor, Lekárska záchranná služba..), z daného dôvodu nemožno pristátie kvalifikovať ako núdzové.

Letisko Bratislava bolo v čase pristátia v dobrom prevádzky schopnom stave.

V článku bola použitá fotografia zo stránky www.letiskobratislava.sk.

Booking.com
REKLAMA NA PODPORU BLOGU

Články autora:

(ne)Prekvapivo milujem cestovanie, predovšetkým lietanie, lietadlá akéhokoľvek druhu a kvalitné hotely. Pracujem ako prekladateľ, no baví ma aj online marketing a po večeroch si tu vypisujem články o cestovaní. Prajem hladké čítanie...;)

8 komentárov

  1. Slavka

    Dnes týmto lietadlo prileteli moji príbuzní / mamička s 5 ročným a 1 ročným chlapčekom/ vypovedala aj pred novinármi.A skutočne lietadlo malo problém. Na prvý krát nepristli krúžili nad Bratislavou a znova pristáli. Letušky na palube presne dávali pokyny ako si chrániť hlavu, čo robiť v lietadle bol strach. Všetko šťastne dopadlo to je hlavné. Problém lietadlo malo, možno Ryanair zľahčuje, nechce stratiť klientov.

  2. Radoslav

    Dnes som bol s manzelkou ucastnikom letu spolocnosti ryanair let 2314 s pravid. priletom s londyna do Bratislavy 9.3O slov.casu .Lietadlo malo problem s pristatim co hlasil aj pilot ,nerozumiem dobre anglicky ,ale pilot po prvom nezdare ktory si vacsina pasazierov vsimla,zahlasil nieco ako chyba bola v bratislavskom terminaly… kruzili sme niekde medzi Ba a rakuskom aj sme si myslely ze pristaneme vo viedni..ked okolo pol jedenastej sme druhykrat isli pristavat nebolo nikomu vsetko jedno a hlavne sa to dalo citat zo stresu letusiek a stevarda ktorym vystupil pot na tvar a triasli sa mu ruky lebo som sedel blizko stevarda ktory v rychlosti a strese vysvetloval ako sa mame chranit…Pilot do poslednej chvili hlasil upozornenia typu attention emergency landing,bola to napeta situacia a doposlednej chvili sme nevedeli co sa udeje ale cakali sme na najhorsie,a to psychyke nepomohlo…musel som utisovat manzelkin plac a verim ze viaceri si poplakali…tesne pred pristatim bol velky krik-please,please a nakoniec aj bolo pocut hlavy dole…cakal som ze pristaneme na travnatej ploche ale chvala Bohu sa to skoncilo stastne.. paradox bol ze ked sme vystupovali akoby sa nic nedialo a vystresovani personal sa usmieval akoby nic…ziadne vysvetlenie nic..ak niekdo pisal o nudzovom pristati tak mal pravdu a nesiri poplasnu spravu…

  3. okuin

    Heh, no vidim, ze personal lietadla bol velmi neskuseny, podla popisu to nezobrali velmi profesionalne

  4. Duri

    tiez som bol v tom lietadle. Suhlasim s radoslavom, ze letusky nas vystresovali, najma neverbalnym prejavom. Ten steward bol este najlepsi z nich. Co sa tyka pilota, ten pokojne oznamil po prvom nepristati, ze pristaneme asi o 7 minut. samozrejme ze to zabralo nejaky cas otocit lietadlo a naletiet opat z rovnakeho smeru, nebolo to kruzenie nad Brtislavou. Keby letusky nezacali pobehovat s tragickymi vyrazmi a pripravovat nudzove pristatie, asi nikto by to nebral vazne. Letusky boli vystresovane a hovorili o tom, ze sa nemusia otvorit normalne dvere a mozno budeme musiet pouzit nudzove vychody. aj neverbalne ukazovali zapnutie pasu a kde su nudzove vychody, tak ako zvyknu pri starte. Ja som ten krik identifikoval ako Praise – co som si vysvetlil,ze mame zaujat modlitebnu polohu ako Arabi, predklonit sa a chranit si rukami hlavu. Kazdopadne neprajem nikomu to zazit. Nejaka pani zacala duchapritomne kricat „hlavy dole“, lebo predpokladam ze znacna cast ludi nerozumela anglickym pokynom, toboz zamlzenym reproduktormi v lietadle. Pristatie nakoniec bolo hladke, paradoxne. Spatne si to podla dostupnych informacii vysvetlujem tak, ze pilot oznamil personalu lietadla, ze ma poruchu (ta klapka). Tie sa zlakli a zacali pripravovat nudzove pristatie. Kedze islo o odstranitelnu zavadu, pilot pristal pomerne hladko. V lietadle sme ale v tom case sa citili vsetci tak, ze havarujeme. Nastastie, sa nic take nestalo

  5. Mike

    Ďakujem vám všetkým za poskytnuté informácie. Určite vám túto skúsenosť nezávidím, našťastie sa všetko dobre skončilo…

  6. Jan

    jednoznacne to bolo nudzove pristatie, hlasili to v reproduktore…ano bolo to praise praise…nik neukazoval ako pouzivat masky ale ako sa zapina a odopina pas a kde su nudzove vychody pretoze mozno tie hlavne sa nebudu otvarat. Pristali sme bezchybne a na znak vydychu zo stresovej situacii sme vseci zacali tlieskat.
    Bol som este chvilu v priletovej hale kde hlasily ze let naspat do londyna sa odklada a dalse informacie budu o pol hodinu
    Bol tam jeden pracovnik a v jeho vysielacke bolo pocut co bola porucha alebo preco neleti ryanair naspat v case…Pokazene boli klapky.

  7. miro

    len som sa chcel vyjadrit k tomu ako komentovali pasazieri toho letu situaciu v lietadle pred nudzovym pristatim. vzhladom k tomu ze pracujem pre ang. letecku spolocnost tak viem ako to prebieha na palube. to ze stevardi zacali pripravovat pasazierov na nudzove pristatie sa konalo na prikaz kapitana lietadla…. stevardi su povinny poucit pasazierov ktori sedia aj nad kridlami kde sa nachadzaju 4 unikove vychody aby ich v pripade evekuacie lietadla mohli otvorit oni bo stevardi pocas evakuacie otvraju hlavne dvere bo ich je v lietdla 4 hlavne dvere a 4 stevardi!!!! a co sa tyka toho co kricali stevardi tesne pred pristanim tak to je BRACE BRACE t.j. aby ste zaujali poloho pre nudzove pristatie… a z e to bolo anglicky, ano bo je to anglicky hovoriaca spoloc…. tak vsetko musi byt v ang. jazyku!!! mysli na zaklade toho ako ste to vsetko popisali co robili stevardi – ze to zvladli tak ako to predpisy predpisuju im pocas nudzoveho pristatia

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Vaše nároky.sk - Kompenzácia za zrušený let
VAŠE NÁROKY.SK - KOMPENZÁCIA ZA ZRUŠENÝ LET