CestopédiaCestovanieLetecká doprava

Fly Ryanair: Výber letenky

Prvý diel nového seriálu Fly Ryanair sme ukončili spustením vyhľadávania lacných leteniek. V dnešnej časti si bližšie opíšeme druhú fázu procesu – výber tej správnej letenky a jej rezerváciu.

Po kliknutí na tlačidlo Book Now sa nám spustilo vyhľadávanie leteniek podľa nami zadaných kritérií. Na ďalšej obrazovke si teda ideme vybrať letenku, ktorá zodpovedá našej predstave o čase odletu a cene.

Ako to v dnešnej dobe býva, obrazovka na ktorej si vyberáme letenku obsahuje iba nevyhnutné informácie, aby nás pri výbere nič nerušilo a aby sme náhodou neprerušili proces rezervácie. Podobne ako aj v iných oblastiach, spoločnosť Ryanair je však veľmi svojská a na stránku výberu leteniek umiestnila reklamy Google AdSense. Veľmi rád by som videl nejaké štatistiky o zárobkoch z tohto druhu reklamy – zrejme sú však zaujímavé, keď si nechajú na vlastnej stránke zobrazovať reklamy napríklad na České aerolínie alebo stránku porovnávajúcu low cost letecké spoločnosti…

Ale späť k výberu leteniek. Nakoľko sme si zaškrtli možnosť flexibilných dátumov, na stránke vidíme prehľad celého týždňa (náš zvolený deň odletu +/- 3 dni) a najnižšiu cenu na každý deň, v ktorý sú dostupné lety (pozri obrázok 2). V nami zvolenom termíne je dostupný 1 let za 36,99 EUR (špeciálna cena, pri ktorej neplatíte poplatky), o 2 dni skôr a neskôr sú však dostupné aj lety za 28,99 EUR.

Tip: Akciové ceny spoznáme najlepšie podľa toho, že sú napísané ako zaokrúhlené čísla (napríklad 10,00 €).

Ak vám nevyhovuje ani jedna z uvedených cien, pozrite si ceny na ďalší týždeň kliknutím na Next Week » alebo predchádzajúci týždeň (« Previous Week).

Obrázok 2 – Výsledky vyhľadávanie leteniek

Pri kliknutí na požadovaný dátum sa nám o niečo nižšie zobrazia informácie o letoch dostupných v daný deň. Nám sa zobrazil iba jeden let. Zobrazené informácie sú nasledovné:

  • Názov cestovného: Stručný opis ponúkanej ceny (napr. No Taxes – neplatíte letiskové poplatky, Free Online Check in – zadarmo online check in, Regular Fare – štandardné cestovné). Kliknutím na názov cestovného sa vám zobrazia pravidlá viažúce sa k danému cestovnému.
  • Typ cestujúceho: dospelá osoba, dieťa alebo batoľa
  • Výška cestovného: v prípade rôznych akcií býva preškrtnutá a pod ňou je uvedená zľavnená cena
  • Dátum a čas odletu: uvedený čas predstavuje miestny čas v danej destinácii
  • Číslo letu: pozostáva z kódu FR a 4-miestneho čísla
  • Zostávajúci počet voľných miest za danú cenu: v prípade akciových leteniek sa zobrazuje počet sedadiel v lietadle dostupných za uvedenú cenu (Only X seats left at this fare).

Napravo od informácií o lete sú opäť uvedené základné informácie o lete, a tiež podrobná štruktúra ceny:

  • Fare: Reálna výška cestovného
  • EU 261 Levy (2 EUR): Protest spoločnosti proti nariadeniu EÚ 261/2004 o kompenzácii za meškanie alebo zrušenie letu
  • Online Check in: Výška poplatku za službu online check in
  • ETS Levy (0,25 EUR): Protest spoločnosti proti environmentálnej daní EÚ
  • Taxes/Fees: Letiskové a ďalšie poplatky
  • Total Price: Celková cena letenky

Pri spiatočnom lete sú o niečo nižšie uvedené rovnaké informácie pre spiatočný let.

Pod informáciami o letoch je v modrom rámčeku vyznačená celková cena za zvolené lety (táto cena nezahŕňa dodatočné poplatky, napríklad za platbu kartou, za batožinu alebo ďalšie „služby“, ktoré si zvolíte v nasledujúcom kroku).

Výber konkrétnej letenky potvrdíme stlačením tlačidla SELECT AND CONTINUE, čím prejdeme k samotnej rezervácii letenky. O tom si ale napíšeme v treťom dieli Fly Ryanair: Rezervácia letenky.


KÚPTE SI TÚTO SKVELÚ KNIŽKU NA MARTINUS.SK

Články autora:

(ne)Prekvapivo milujem cestovanie, predovšetkým lietanie, lietadlá akéhokoľvek druhu a kvalitné hotely. Pracujem ako prekladateľ, no baví ma aj online marketing a po večeroch si tu vypisujem články o cestovaní. Prajem hladké čítanie...;)

2 komentáre

  1. Dávid

    Rád by som upozornil, že Google Adsense reklamy sa zobrazujú návštevníkom podľa toho, čo ten užívateľ často vyhľadáva. Preto ak sa pohybuješ v letenkách a v tom čase si hľadal o letenkách a o spooločnostiach atď,tak sa ti zobrazili tieto reklamy :)

    • Mike

      To je jasné, ale zasa sa pri nich dajú nastaviť aj negatívne kľúčové slová, čo by som v tomto prípade očakával…skutočne sa mi zdá divné, keď si tam nechajú zobrazovať inzeráty možnej konkurencie…to ako keby H&M vystavovalo vo výklade veci C&A…:)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

ClaimCloud - Kompenzácia za zrušený let
CLAIMCLOUD - KOMPENZÁCIA ZA ZRUŠENÝ LET